Tudatos vásárlás és stílustippek Szemes Nóra személyi stylisttól

Egy személyi stylist naplója

Egy személyi stylist naplója

Vééégre, elkezdtem! :) - in medias res

2012. december 05. - Style&Budapest

_z3a6180.jpg

Sziasztok,

Úgy körülbelül 5 éve gondolkozom rajta, hogy elkezdjek egy blogot... a cím is több éve a fejemben van.

De mindig halogattam (én ilyen halogatós típus lennék), majd, ha több időm lesz, majd, ha minden rovatot kitaláltam, majd, ha jól átgondolom miről fogok írni, majd, ha nem lesz más dolgom, majd, ha előre megírok legalább 5 bejegyzést, hogy ne eggyel kezdődjön...de hát végül is valahol mindig el kell kezdeni.

Szóval úgy döntöttem, hogy minden előzetes felvezetés és átgondolás nélkül (amennyiben az elmúlt pár évet nem tekintjük annak), 'IN MEDIAS RES' indítom a blogomat :)

Alapvetően elég szétszórt vagyok, így nem tudom milyenekre sikerednek majd a bejegyzések, lesz-e bennük bármi rendszer, mind a témákba, mind a posztok rendszerességében, de úgy gondolom magamat ismerve ezen mindegy is előre gondolkodnom, azt csináltam az elmúlt öt évben, ezek után majd lesz ahogy lesz :D.

A szerkesztésben nem vagyok jó, de majd biztos belejövök - vagy keresek valakit aki segít :).

És most, hogy leírtam, hogy mi mindenben nem vagyok jó, talán írok pár szót arról is amit csinálok, amiben jó vagyok, ehhez értek :).

Először biztos majd az ismerőseim olvassák majd, aztán később biztos ismeretlenek is, ahogy az már lenni szokott - remélhetőleg.

Azért talán mégis ildomos lenne egy rövid bemutatkozóval kezdeni azoknak, akik nem ismernek.

Szemes Nóra vagyok, foglalkozásomat tekintve személyi stylist, stílustanácsadó. Ez a fogalom az elmúlt pár évben kezdett elterjedni itthon, előtte is voltak talán személyi stylistok, bár amennyire én tudom, inkább stílustanácsadók.

Mi a különbség? A stílustanácsadáson, mint ahogy azt a neve is takarja, egy tanácsadás történik. Általában színtípus-és alkat típus elemzés a bátor jelentkezővel egy asztal mellett kettecskén. Ez az elméleti tudásban segít elmélyülni.

Amiben egy személyi stylist tud segíteni, az pedig az elméleti rész mellett inkább a gyakorlat. Két fő szolgáltatásom van: gardróbrendezés és közös vásárlás. Illetve egy kiegészítő, a portré-vagy portfóliófotózás (nem, nem én fotózok, én ott is csak a 'stylingért' felelek :)).

Mi az a styling? Viccesen sok ügyfelem úgy mondja, hogy 'stylisztolsz', és akkor mindig mondom, hogy stylingolok...egyik hülyébb szó, mint a másik, de sajna-sajna nincs rá magyar megfelelő. A styling az, amit csinálok,  tehát, ha összeállítottam egy 'szettet' (magazinban vagy valakin), csak egy szóval.

Amit még csinálok: néha tartok előadásokat illetve tréningeket kisebb-nagyobb cégeknek (BKF, GE, Audi, Bella Mode, Forever Living, stb.).

Nagyon izgalmas, idén először, egy pár hete tartottam meg életem első főiskolai oktatását a BKF-en, a héten pedig még két szemináriumot. Bár már évek óta tanítok, ez valahogy mégis más, szuper lenne, ha rendszeressé tennék a felsőoktatásban a stílustanácsadás órát, hiszen az üzleti életben elengedhetetlen ez a tudás manapság.

Ezen kívül van egy másik blogom amire most épp hónapok óta nem volt időm, ez egy streetstyle blog, biztos sokan nem ismerik a  fogalmat, erről is írok majd később egy bejegyzést. A másik blogom neve Style&Budapest: http://styleandbudapest.blog.hu/

És van egy szuper Faceboo- oldalam is, amit hetente többször frissítek: https://www.facebook.com/szemelyistylist

Napi vásárlás tippekért, stílustippekért csatlakozz a Facebookon az általam vezetett zárt csoporthoz.

Rólam bővebben: körülbelül 7-8 éve foglalkozom stylinggal. 18 éves koromban modellként dolgoztam egy pár évig (nem, nem voltam sem Cindy Crawford sem Kate Moss-bár a magasságom miatt akár lehettem is volna :D), ugyan mindig túl alacsony voltam és sosem voltam elég vékony, de azért szerepeltem pár helyen, utaztam a  világban és persze sok-sok tapasztalatra tettem szert amiket a mai napig hasznosítok az oktatásban és a mindennapi életben is.

(például gondoltátok volna mennyire sokat számít hogy tartod magad amikor felveszel egy ruhát - mert azt ugyebár viselni is tudni kell, nem csak hordani - vagy az sem mindegy hogy mész - vagy vonulsz, a lépcsőn hogy mész le, hogy ülsz le, hogy tartod magad egy fotón, stb.).

Aztán elkezdtem a stylingot, először modellek ún. tesztfotózásain dolgoztam, később magazinoknál is. Dolgoztam nemzetközi model-bookerként (modellügynök) és model scouterként (aki az új arcokat fedezi fel) is. Aztán elkezdtem a személyi stylingot. Ezt a sok mindent egy ideig párhuzamosan csináltam, majd rájöttem, hogy a személyi stylingot szeretem a legjobban, így az elmúlt pár évben már 'csak' ezzel foglalkozom. 

És íme néhány interjú velem, ha valakit még érdekelne valami részlet amit most kifelejtettem:

http://divany.hu/trend/2011/08/03/turkalokra_specializalodtam_ott_olcson_vannak_izgalmas_darabok/

http://cotcot.hu/cikk/2010/05/06/szemelyre-szabott-stilus

http://fashionfairies.blog.hu/2012/02/14/a_magyar_divatszakma_szereplo_interju_szemes_nora_stylisttal

http://www.life.hu/legytrendi/20120827-igy-oltozkodnek-es-vasarolnak-ruhat-a-magyar-nok-interju.html

Bemutatkozó részről röviden ennyi.

Amiről tervezek írni: a napjaimról úgy általában (természetesen ügyfeleimet inkognitóban tartva - kivéve azt, aki kifejezetten szeretne majd szerepelni a blogomon, haha), milyen típusú emberekkel találkozom, dolgozom, gardróbrendezek, vásárolok, miket veszünk, hol vesszük, mennyiért vesszük, és különben is, miért pont azt vesszük.

Kinek mi miért jó...mármint milyen személyiség-, testalkat-, és színtípushoz milyen ruhadarabok, milyen stílusok illenek. Mit hordjon valaki, ha magas, mit, ha alacsony, mit, ha nagy a melle, mit, ha kicsi, ha a csípője nagy, vagy mit, ha kicsi...szóval értitek :).

Aztán még biztos egy csomó mindenről fogok írni ami most nem jut eszembe. Pl outfitekről. Hogy mit viseltem aznap (már, ha lesz, aki lefotózzon :D).

És írjatok, kommenteljetek, kíváncsi vagyok miről szeretnétek olvasni, mit szeretnétek tudni :).

Szép napot! :)

Nóri

A bejegyzés trackback címe:

https://szemelyistylist.blog.hu/api/trackback/id/tr934948925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása