Tudatos vásárlás és stílustippek Szemes Nóra személyi stylisttól

Egy személyi stylist naplója

Egy személyi stylist naplója

Megfelelő hajszín, akár mínusz 10 év

2018. január 22. - Style&Budapest

Hadd mutassam be nektek egyik kedves ügyfelemet, Krisztát. Mikor először találkoztunk, rögtön láttam, hogy nem megfelelő a hajszíne, de a kendős színtanácsadás során az is kiderült számunkra, milyen árnyalatok lennének az ideálisak számára.

f9790f99-1f2e-411c-b396-a886e669e364_orig.jpg

Színelemzéssel könnyen kideríthető melyik színtípusba tartozol, így meg tudjuk állapítani mely árnyalatok előnyösek számodra és melyek kevésbé. Nem érdemes a rossz hajszínekkel kísérletezned, mert csak sápasztani fognak, vagy öregítenek 5-10 évet. Az elmúlt évek során – javaslatomra – több ügyfelem és ismerősöm döntött úgy, hogy szeretné visszakapni az eredeti hajszínét. Voltak, akik lenövesztették, voltak, akik az eredetihez nagyon hasonló színre festették, és mind nagyon örültek a saját (vagy a sajátjukhoz nagyon hasonló) hajszínüknek.

A Facebookon indítottam egy zárt csoportot, ahova mindenki feltöltheti az előtte-utána fotóit. Egészen elképesztő látni a változást az ügyfeleimnél!

A kendős színtanácsadás során Kriszta számára is kiderült, hogy ő valójában hideg színtípus, tél, azon belül is sötét tél. Bár a fodrászok előszeretettel beszélnek rá bennünket a világosabb hajszínre bizonyos életkor fölött, mondván, hogy az fiatalabbá teszi az arcot, ez a kijelentés sok esetben nem állja meg a helyét. A sötét tél számára bármilyen életkorban előnyösebb a sötétebb hajszín, mert ez emeli ki a vonásait, ez ad kellő kontrasztot az arcán belül. Nézzétek csak meg ide kattintva Anne Hathaway (ő egyébként nem sötét tél) fotóit!

Mint kiderült, Kriszta nem őszül még, így választhatja a saját, eredeti hajszínét is – és én általában erre szavazok. A természet nem véletlenül alkotta meg számunkra, az a legjobb választás szinte mindig, még akkor is, ha amúgy seszínűnek, unalmasnak gondoljuk.

Lehet, hogy egyszerűen csak nem a megfelelő színeket viseljük.

Hogyan lehetsz szőkéből fekete?

​Bár a lenövesztés egy hosszadalmas folyamat (minimum egy év, de hosszabb hajnál akár 2-3 év is lehet), mindenképp megéri. Megtérül hosszú távon mind időben, mind pénzben, nem beszélve arról, mennyi vegyszert NEM juttatunk a szervezetünkbe. Sokan életmódváltás során vagy babaváráskor döntenek úgy, hogy szeretnék visszanyerni a saját, természetes hajszínüket, de természetesen bármikor választhatod az eredetit. Sosem késő – talán csak akkor, ha őszülsz, és nem szeretnéd az ősz hajat megtartani (erről majd lesz szó még itt a blogon).

Kriszta elhatározta, hogy hajszínt vált, és lenöveszti a szőke színt. Ehhez előbb az eredetihez közeli hajszníre befestette a haját, hogy ne legyen olyan nagy a kontraszt a lenövesztésnél.

Én is lenövesztettem…

Én is nagy kísérletező voltam korábban, és egyszer én is lenövesztettem a hajszínemet – feketéből! Azóta nem is festettem be, és ennek már több mint 10 éve! Tavaly elkezdtem kicsit őszülni, de képzeljétek, visszafordítottam a folyamatot! Én sem hinném el, ha nem tapasztaltam volna a saját bőrömön, de lehetséges. Olvastam róla többször Victoria Boutenko könyvében, de elég szkeptikus voltam. Aztán sikerült... persze, nem volt egyszerű, teljes életmódváltás kellett hozzá.

Szeretnéd megtudni, ideális-e a jelenlegi hajszíned? Most készülsz a fodrászhoz hajat festetni? Elbizonytalanodtál? Kíváncsi vagy, milyen hajszín állna igazán jól?

Válaszd a Színtanácsadás szolgáltatást, melynek során erről is beszélgetünk. Ha nem szeretnél Egyéni színtanácsadásra jönni, várlak a Színtanácsadás workshopon, amely árban barátibb, ráadásul több szem, többet lát alapon mások is megerősítenek abban, milyen színek állnak tényleg jól. :)

Napi vásárlás tippekért, stílustippekért csatlakozz a Facebookon az általam vezetett zárt csoporthoz.

Remélem, hamarosan találkozunk!

Nóra

A bejegyzés trackback címe:

https://szemelyistylist.blog.hu/api/trackback/id/tr5013590779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása