Tudatos vásárlás és stílustippek Szemes Nóra személyi stylisttól

Egy személyi stylist naplója

Egy személyi stylist naplója

Miért és hogyan fogytam 10 kilót?

2018. január 24. - Style&Budapest

Személyi stylistként pontosan tudom, a viszonylag rövid idő alatt bekövetkezett hízás vagy a fogyás mekkora gondot okoz a ruhatár kialakitásában is. Ezért is gondoltam, hogy megosztom a saját történetemet.

szemesnora_fogyas_blog.jpg

Az utóbbi időben többször írtam az outfit fotók mellé, hogy kifogytam a ruháimat, és még nem tudtam mindent lecserélni, vagy átalakíttatni. Általában ritkán mesélek ekkora nyilvánosság előtt a ruhákon kívül másról, de egy téma megkerülhetetlen. Az utóbbi időben nagyon sokan kérdeztétek a Facebook-oldalon, üzenetben vagy közös vásárlás során, miért fogytam ennyit.

Napi vásárlás tippekért, stílustippekért csatlakozz a Facebookon az általam vezetett zárt csoporthoz.

Amikor ezeket a sorokat írom, kijelenthetem: 10 kilót fogytam 2016 decembere óta, de szerencsére már azóta visszajött 2 kiló.

Szeretném kihangsúlyozni, hogy nem azért történt mindez, mert fogyni akartam, hanem azért, mert egészségügyi okok miatt életmódot váltottam.

​Az elmúlt 12 évben, mióta személyi stylistként dolgozom, a napjaim nagy részét plázákban töltöttem, ott is ettem, amikor volt rá időm. Hajlamos vagyok túlpörgetni magam, volt, hogy enni is elfelejtettem, annyira belelendültem a munkába. Mióta az eszemet tudom, hasfájós voltam, így nőttem fel.

A bajok 2016-ban kezdődtek, amikor annyira túlhajszoltam magam, hogy pánikrohamaim lettek. Ne vessetek meg érte, de én korábban azt gondoltam (mert ezt hallottam), hogy akinek pánikrohama van, valószínűleg nem megy emberek közé, rosszul van a tömegben, nem mozdul ki otthonról. Engem viszont mindig akkor értek utol a rohamok, amikor munka után hazaértem.

A felismeréssel szinte egyidőben akadt a kezembe Alisa Vitti Női kód című fantasztikus könyve. Általában hallgatok a megérzéseimre, ebben az esetben is ráéreztem arra, hogy a könyvben is részletezett módszer lehet a megoldás számomra, azaz: a megfelelő táplálkozással meg tudjuk változtatni az egészségünket, meg tudjuk gyógyítani magunkat.

Homokóra alkatom van, ezért korábban mindig combra és fenékre híztam. Gyanús lett, amikor észrevettem, hogy hasra kezdek hízni. Mivel nagyon odafigyelek a testem jelzéseire, ezért rájöttem arra, hogy valami felborult a szervezetemben, és ennek szerettem volna minél gyorsabban utánajárni.

2017 januárjában részt vettem egy anyagcseretípus-mérésen. Az anyagcseretípus mellett azt is érdemes tudni, milyen hormontípusba tartozunk. Egyszerűsítve: én fehérje-típusba tartozok. Attól a naptól kezdve, hogy ezt megtudtam, egészen 2017 augusztusági követtem az új étrendet.

2017 januárjában:

szemes-no-ra-janua-r_orig.jpg

Mivel a mérés során kiderült, hogy laktózérzékeny is vagyok, a fehérjét főleg húsból és tojásból fedeztem (tehát a tejtermékeket el kellett hagynom.) Emellett gluténmentesen kellett étkeznem, a szénhidrát nagyrésze is zöldség és rizs lehetett. Nem ehettem semmiféle feldolgozott élelmiszert, cukrot, kávét alkoholt, fekete- és zöldteát sem. A kávéról nehéz volt leállnom, mert nagyon kellett a hatása (az ízét nem szerettem soha). A legrosszabb az volt, hogy nagyon fáradt voltam egész nap, nagyon rossz volt a memóriám is. Konkrétan alapszavakat felejtettem el.

De megérte! Soha egész életemben nem éreztem magam olyan jól a bőrömben, mint ekkor.

Egyszerűen fantasztikusnak találtam, hogy létezhetek hasfájás nélkül. Előtte nagyon sok táplálkozási módszert kipróbáltam, a zöld turmixoktól kezdve az ötször kevesebb érkezésen át, de ez volt az egyetlen táplálkozási módszer, ami a szervezetemnek bejött.

Mégsem tudtam minden esetben betartani ezt a rettentően bonyolult diétát. Nagyon végletes személyiség vagyok, állandóan lázadozom. Nem egy olyan hétvége volt, hogy a hétköznap szigorúan betartott diéta után KETTŐ darab krémest ettem meg. Utána annyira rosszul voltam, hogy hálás voltam a szervezetemnek, hogy így jelez, hogy rosszat csinálok.

2017 májusában:

szemes-no-ra-ma-jus-1_orig.jpg

​2017 augusztusában viszont valami megváltozott: egyrészt nagyon meguntam, hogy ennyi húst kell enni, másrészt sajnálom az állatokat, nagyon nehéz volt nekem eszerint táplálkozni, ráadásul újra visszajött a hasfájás. Azt éreztem, hogy hosszútávon nem ez lesz a jó megoldás.

​Egy közös vásárlás során az egyik ügyfelemtől hallottam az ayurvédáról és egy ayurvéda központról. Nagyon féltem újra váltani, de annyira besokkoltam, hogy elmentem ebbe a központba, ahol kaptam egy még szigorúbb diétát.

Az első 10 hétben egyáltalán nem ehettem húst, és csak meleg ételeket és italokat fogyaszthattam. Igen, még a vizet is melegen ihattam, és képzeljétek, elkezdtem kívánni a meleg vizet. Nyersen nagyjából semmit nem ehettem. Most már tíz kilót fogytam, a combom pedig sosem volt ilyen vékony, mint most. Amikor évekkel ezelőtt nagyon vékony voltam, a combjaim akkor is összeértek.

2017 szeptemberében:

szemes-no-ra-szeptember_orig.jpg

Jelenleg azt érzem, ez lesz az ideális életmód számomra. Lassan ehetek újra húst, amitől szerintem hízni fogok kicsit. Szeretnék újra elkezdeni edzeni rendszeresen, mert a megfelelő táplálkozás mellett ez is fontos.

A történetem az enyém, a fenti életmódváltás nem mindenkinek válik be. Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy

érdemes egészen addig utánamenni a dolgoknak, amíg nem érzitek magatokat jobban a bőrötökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://szemelyistylist.blog.hu/api/trackback/id/tr1913590753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása